we zijn er al weer 6 weken!! - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Bram & Sifra Eshuis & Koedijk - WaarBenJij.nu we zijn er al weer 6 weken!! - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Bram & Sifra Eshuis & Koedijk - WaarBenJij.nu

we zijn er al weer 6 weken!!

Blijf op de hoogte en volg Bram & Sifra

20 November 2014 | Australië, Dunsborough

Hi iedereen!!

We zijn hier alweer 6 weken, in die 6 weken is er veel gebeurd en hebben we veel gezien.

We zijn aangekomen bij de familie waar we door iedereen met open armen zijn ontvangen! het was goed om te zien hoe de familie daar leeft. We hebben 3 heerlijke weken bij Trudy, Alan & Marieke gehad. ! Zulke aardige mensen!! We hebben de hele busroutes en fietsroutes uit ons hoofd kunnen leren hahah! Maar dat was super omdat het mooi weer was & een dag hebben we de hele swanriver rond gefietst we hebben er de hele dag over gedaan een paar keer verdwaald wel haha maar we hebben het rondgefietst! toen hebben we daar alles opgestart, we hebben een bankaccount geopend, een taxfile-nummer aangevraagd & en ja ons mooie eerste huisje (auto) gekocht. We zijn ook naar Rottnest geweest en het was super!! ik had nog nooit zo iets moois gezien. De schattige Quakka's en helaas super veel slangen haha! ik denk dat we er wel 10 hebben gezien. We kregen een heel leuk smsje (19 oktober) daar stond in dat we oom en tante waren geworden van een heel mooi meisje genaamd Eline, wat waren we blij en trots dat alles goed ging!
Na 3 weken bij de familie te mogen slapen en perth te hebben gezien werd het voor ons tijd om te gaan want we moeten namelijk nog een hele ronde maken haha!

Onze eerste nacht in de Carvan was op de dag van Halloween in Mandurah, het was raar voor ons om natuurlijk in een auto te slapen op een parkeerplaats en dan ook nog eens met allemaal dronken jongeren om ons heen, nou zijn we natuurlijk wel gewend aan dronken jongeren om ons heen haha maar dit was een beetje anders, maar we hebben heerlijk geslapen!!

Vervolgens zijn we meer naar de kust gereden en hebben daar ontzettend mooie uitzichten gezien, en hebben daar ook weer op de parkeerplaatsen geslapen. het is ideaal om een eigen carvan te hebben want zo kun je overal slapen waar je wilt en goedkoper kan het niet.

We hadden afgesproken om Matt & Katinka te zien in Margaret River, het is ontzettend mooi daar, de familie in nederland en in Australie hadden ons dat al verteld maar nu hebben wij het gelukkig met eigen ogen kunnen zien. Matt nam ons mee naar zijn huis en hij vertelde ons dat wij in hun gasthuis mochten slapen voor een week, omdat zijn familie ook kwam. we kwamen er aan en het was nog groter dan ons eigen huis in Nederland. We hebben ontzettend mooie plekken gezien in Margaret River Matt & Katinka hebben ons echt hele mooie plaatsen laten zien!

We hebben na 5 en een halve week 2 nachten op de camping geslapen om alles uit te wassen en om een warme douche te nemen dachten we was het water nog niet heel warm haha! Dat was het plaatsje Yallingup we lagen aan het strand en Bram zei ik ga even zwemmen op het moment dat hij net met zijn grote teen in het water is zien we een grote gele helikopter, er ging een groot alarm af en wij dachten dat het een trauma helikopter was. Alle mensen keken verschrikt en alle surfers gingen uit het water wij wisten natuurlijk weer niet wat er aan de hand was hahah! we vroegen het een mevrouw en die zei tegen ons dat er haaien rond zwemden daar op dat moment en dat je daar de hele dag niet meer kon zwemmen hadden wij even geluk dat we niet aan het zwemmen daar en dat de helikopter op dat moment over kwam!!

Op de plek waar we campeerden op de parkeerplaats kwam een oud koppel naar ons toe en vroegen waar we vandaan kwamen en waar we sliepen en toen hebben we met hun een praatje gemaakt en op het einde zeiden ze tegen ons dat we wel op hun grond mochten staan om daar te slapen. Super aardig!! we slapen dus nu bij die mensen op het land.
Het volgende plaatsje waar we heen gingen en waar we nu nog steeds zijn is Dunsborough, We hebben hier werk gevonden bij een resort om schoon te maken en voor bram is er boerderij werk en werk op het resort om te schilderen en ook om de bomen enzo te snoeien. en dan hebben we in het weekend een baantje bij de Bootleg Brewery. Ze maken daar het beer en hebben het altijd heel erg druk dus dat is weer goed voor ons!
Ons plan is om nu heel veel te werken en dan vervolgens verder te reizen, en dan hebben we even weer wat spaargeld voor de benzine en een kleine APK op de auto.

Zodra we weer een vaste computer kunnen vinden zetten we er weer een verhaal op!

Veel liefs : Sifra & Bram

• 20 November 2014 - 06:12

Gerald:

Mooi Sifra en Bram ,al heel wat meegemaakt !!

• 20 November 2014 - 13:51

Willemien:

Leuk Bram en Sifra om jullie zo te kunnen volgen en om te lezen wat jullie daar allemaal mee maken.
    Gerjan houdt ons hier ook wel op de hoogte als jullie eens weer beleeft hebben.
    Doe voorzichtig en pas goed op elkaar......maar boven alles genieten van alles wat op jullie pad komt.

Groetjes,
    Willemien en de rest

• 28 November 2014 - 19:23

Tim En Helma Diekman:

Hallo Bram enSifra,
    Wat mooi om te lezen hier en te horen van Gerald dat jullie het daar naar jullie zin hebben!
    We hebben het vervoermiddel/slaapplek/gaderobe al op de foto mogen bewonderen.
    Hopende dat jullie hiermee veel veillige kilometers mogen maken.

Hoop dat jullie een beetje de taal onder de knie krijgen, wordt waarschijnlijker steeds gemakkelijker!

Geniet van het mooi land en cultuur.

Groet Tim en Helma Diekman

• 10 December 2014 - 22:04

Oma:

Leuk om jullie zo te volgen en heel mooi om jullie foto's te zien. Hier is alles goed, daag liefs van mij.